Dovoljujem, da Slovenska turistična organizacija (STO) beleži in hrani anonimizirane podatke o moji aktivnosti na www.tasteslovenia.si, ki jih STO uporablja za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje obiskovalcev portala v prihodnje. Potrjujem tudi, da sem seznanjen s svojimi pravicami v zvezi s posredovanimi osebnimi podatki.
Upravljalec osebnih podatkov:
Slovenska turistična organizacija, Dimičeva ulica 13, Ljubljana
tel: +386 1 5898 550
e-pošta: info@slovenia.info
Dovoljujem, da Slovenska turistična organizacija beleži in hrani prikaze prejetih obvestil in klike na povezave v prejetih sporočilih z namenom posredovanja čimbolj kakovostne in zame zanimive vsebine (profiliranje). Potrjujem tudi, da sem seznanjen s svojimi pravicami v zvezi s posredovanimi osebnimi podatki.
Ker se Slovenska turistična organizacija trudi pošiljati čimbolj kakovostno in za prejemnike zanimivo vsebino, bi želela meriti odzive na poslana obvestila. Za boljša in bolj usmerjena obvestila ter prilagajanje nadaljnjih sporočil osebne podatke avtomatsko obdela, analizira, profilira ter ocenjuje zainteresiranost uporabnikov za poslana obvestila.
Upravljalec osebnih podatkov:
Slovenska turistična organizacija, Dimičeva ulica 13, Ljubljana
tel: +386 1 5898 550
e-pošta: info@slovenia.info
Dovoljujem, da Slovenska turistična organizacija beleži in hrani prikaze prejetih obvestil in klike na povezave v prejetih sporočilih z namenom prikazovanja oglasne vsebine o tematikah, za katere sem že predhodno izkazal interes (remarketing). Potrjujem tudi, da sem seznanjen s svojimi pravicami v zvezi s posredovanimi osebnimi podatki. Ker se Slovenska turistična organizacija trudi prikazovati čimbolj kakovostno in za prejemnike zanimivo oglasno vsebino, bi vas z oglasi želela ponovno obveščati o tematikah, za katere ste že predhodno izkazali interes. Te nastavitve veljajo za oglase, ki jih pokažemo preko storitev podjetja Facebook, vključno z Facebookom in Instagramom, pa tudi preko spletnih aplikacij. V kolikor se ne strinjate z beleženjen in hrambo prikazov prejetih obvestil in klike na povezave v prejetih sporočilih z namenom prikazovanja oglasne vsebine o tematikah, za katere ste že predhodno izkazal interes (remarketing), bo vseeno prikazano enako število oglasov, vendar pa za vas morda ne bodo tako zanimivi.
Upravljalec osebnih podatkov:
Slovenska turistična organizacija, Dimičeva ulica 13, Ljubljana
tel: +386 1 5898 550
e-pošta: info@slovenia.info
Pionir slovenske vrhunske kulinarike, mojster inovacij iz tradicionalnih, pozabljenih in manj uporabljenih sestavin.
Janez že 30 let preseneča z odličnim spajanjem kulinarične dediščine in pričakovanj sedanjosti v domiselne jedi naravnih okusov.
Manj je več in treba je imeti precej poguma, da pred gosta postaviš rumenjak, polit z ocvirki. Toda prav preproste jedi, ki ohranjajo osnoven okus, zahtevajo veliko znanja in veščin. Janez jih je razvijal s trudom in vztrajnostjo in tako postavil smernice, ki so sprva veljale za avantgardne, potem pa so jih sprejeli številni slovenski kuharji.
Spomin na otroštvo in najokusnejše pečenice, narejene na kolinah.
Enostavna na pogled, a iz nje izvabite različne okuse.
Njegove jedi vrnejo v otroštvo, ko so babice in mame z veliko mero iznajdljivosti uporabljale tudi manj cenjene surovine. A s poseganjem tudi po prestižnejših danostih narave Janez pričara elegantno in nepozabno vrhunsko izkušnjo za različne čute. »Pri kuhanju je najpomembneje najti svojo pot. Ne sme te preveč zanimati, kaj delajo drugi, kaj šele, da bi jih kopiral,« je njegova filozofija. Velja za enega stebrov sodobne slovenske vrhunske kulinarike, zato mu je Gault&Millau Slovenija podelil nagrado 2019 za pomemben prispevek k njenemu razvoju.
Kuhati zna veliko ljudi, toda pomembna je surovina. Največji čar jo je najti, da lahko potem ustvarjaš dobre stvari.
Živila je treba videti, povohati, potipati. Tako ti dajo tudi veliko navdiha za kreiranje novih jedi. Zato je Janezov vsakdanji jutranji obred obisk ljubljanske tržnice in stik z dobavitelji. Potrebno jih je dobro poznati, da jim zaupa. Včasih za to potrebuje leta, prizna. Nekaj zelenjave pa pridela kar sam na svoji njivi in vrtu.
»Če ješ škamp, naj ima okus po škampu,« je filozofija Janeza, ki je kot otrok sanjal o tem, da bi bil zidar. Za kuharja se je odločil na prigovarjanje svoje babice, da bo tako vedno sit in na toplem. Sprva ni bil popolnoma prepričan v svojo odločitev, kuhanje v menzah ni bil prevelik izziv za nadarjenega mladeniča.
Po vzoru staršev, ki sta boljšo prihodnost za družino iskala v službah v Nemčiji, se je odločil svojo srečo in širše obzorje najti v Avstriji. V znani restavraciji Der Tschebull ob Baškem jezeru se je spoznaval z novimi tehnikami in načeli nouvelle cuisine, kar ga je prepričalo, da je kuhanje izjemno kreativen poklic. To je hotel pokazati svojim rojakom, zato se je vrnil v Slovenijo in leta 1992 odprl svojo prvo restavracijo. Z drugačnimi jedmi je deloval kot vesoljec, sprva redki gostje so zgroženo gledali v na pol pečeno divjačino.
Trmasto vztrajanje na poti »drugačne« kulinarike se je obrestovalo – tudi v podpori sina Tomaža, ki po pripravništvu v restavraciji Arzak v San Sebastianu pomaga v kuhinji, in hčerke Nine, ki kot sommelierka dela v strežbi. »Pomembno je vsa leta držati ustrezen nivo in ne popuščati. Nenehno se je treba učiti. Kdor meni, da zna vse, lahko kar zaključi zgodbo,« je prepričan Janez, ki je spletel posebne vezi z mojstri, kot je zvezdnik japonske kuhinje Hiroyoshi Ishida. Ta je o njem izjavil: »Osupel sem bil nad lepoto na krožniku. Zdela se mi je kot spoštljiva molitev k duhu hrane in skromnega sprejemanja globoko v srcu.« In Janez spoštuje hrano. Zato njegove jedi ostajajo čiste, pristne in naravne. Daleč od zlaganosti fotogeničnega videza in zakritosti bistva okusa.
Bistvo sveta legende slovenske kulinarike je podrobneje razkrito v čudoviti monografiji Janez Bratovž, JB restavracija. Poleg osebne zgodbe Janez predstavlja tudi svet svojih dobaviteljev, tako da knjiga predstavlja izjemno gastronomsko popotovanje po Sloveniji. Njen vrhunec so recepti 40 Janezovih mojstrovin, kar bralcu omogoča, da izkusi vsakdanji trud vrhunskega chefa. Vsak izvod je unikaten, saj je vsaka naslovnica ročno poslikana.
Foto: Tomo Jeseničnik